Om mig

Hej! Jag heter Elisabet Jonsson och har jobbat som homiatriker i 14 år. Utbildningen var på på 4 år. Där jag studerade basmedicin, invärtes medicin, anatomi osv. I min praktik har jag använt mig utav Ögondiagnostik, Zonterapi, Massage, Vitamin och mineral terapi, Och akupunktur. Homiatriker syftar till en HELHETSYN och en läkekonst som behandlar HELA människan och inte enstaka sjukdommar och symtom. Ni är välkommna att fråga om råd! Vill ni skicka in en bild på ditt öga så går det bra. Utefter den bilden gör jag en analys och kan hjälpa er med symtom, besvär, eller förhindra sjukdommar. Jag kommer ge er tips och råd här på bloggen. Ni kommer få mer information vad olika behandlingar innebär, eller få tips och råd. Så hjärtligt välkomna med frågor, så ska jag försöka ge svar. Kom mer än gärna med förslag på vad ni skulle vilja läsa om, och hör gärna av er om det är något ni undrar eller skulle behöva hjälp med!

måndag 4 februari 2013

Vinäger - förbli ung för alltid

Vinäger gjort av äppelcider består av en tesked gyllene droppar, som är ett koncentrat av hälsosamma och nyttiga äpplen. Den är fylld av nyttiga aminosyror och hälsosamma enzymer. Enzymer är som en katalysator som sätter igång processer i våran kropp.
Så den innehåller en naturlig vitamin och mineralmagasin, anses bota allt som plågar oss och den kan förlänga liv och ungdomlighet.
Den har ryktet om sig att vara ett nästan magiskt stärkande medel - en av de mest hälsosamma näringsfyllda vätskor som människan känner till. En tesked av denna vätska förser kroppen med en generös portion av byggstenar, som behövs för att bli frisk.
Vinäger innehåller : Kisel, magnesium, natrium, järn, fosfor, koppar, kalium, jod, bor
vitamin A B1, B2, B6, C, E vitamin P betakaroten och pektin

För att lindra halsont : 1/2 dl honung , 1/2 dl äppelcidervinäger. Drick en tsk var fjärde timme.
Ett munvatten gjort av vinäger kan lindra halsont. Gurgla dig med ett glas varmt vatten där en msk vinäger är tillsatt.
Lindra torrhosta under natten med att droppa lite äppelcidervinäger på kudden.

En liten mängd vinäger som tas varje dag, håller också urinvägarna i gott skick. Detta kan minska risken för urinvägsinfektion.

Härligt stärkande medel för fötterna: Häll i 1 dl vinäger i ett fotbad. Då blir dina varma ömma fötter som nya igen.

För håret: Blanda 4 tsk vinäger, mörk sirap och honung i ett glas vatten. Dricks varje morgon och få ett tjock, glansfullt hår. 
eller skölj håret efter schamponering . Blanda då 1 dl vinäger med 4 dl varmt vatten.
Jag brukar hälla det i handfatet och stå däröver och skölja mitt hår i blandningen.

Ansiktet: Sov med en mask av jordgubbar och vinäger. LÅTER VÄL HÄRLIGT 
Man mosar 3 stora jordgubbar med 1/2 dl vinäger och låt stå i 2 timmar. Sila sen allt genom en bomullsduk. Massera in jordgubbsvinägerna i ansiktet och på halsen. Skölj bort med vatten följande morgon. Jag har provat och lovar att hyn känns helt underbar. Hyn blir fri från finnar och pormasker.

Ja listan kan göras hur lång som helst. Fråga mig gärna om det kan användas till något annat.
 I mitt badrum står grönsåpa äppelcidervinäger och olivolja. Hi Hi Lite konstigt kanske. Men det är mina 3 ingredienser för att jag ska må bra.


LYCKA TILL

Fakta från boken om vinäger av Emily Thacker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar