Om mig

Hej! Jag heter Elisabet Jonsson och har jobbat som homiatriker i 14 år. Utbildningen var på på 4 år. Där jag studerade basmedicin, invärtes medicin, anatomi osv. I min praktik har jag använt mig utav Ögondiagnostik, Zonterapi, Massage, Vitamin och mineral terapi, Och akupunktur. Homiatriker syftar till en HELHETSYN och en läkekonst som behandlar HELA människan och inte enstaka sjukdommar och symtom. Ni är välkommna att fråga om råd! Vill ni skicka in en bild på ditt öga så går det bra. Utefter den bilden gör jag en analys och kan hjälpa er med symtom, besvär, eller förhindra sjukdommar. Jag kommer ge er tips och råd här på bloggen. Ni kommer få mer information vad olika behandlingar innebär, eller få tips och råd. Så hjärtligt välkomna med frågor, så ska jag försöka ge svar. Kom mer än gärna med förslag på vad ni skulle vilja läsa om, och hör gärna av er om det är något ni undrar eller skulle behöva hjälp med!

fredag 5 augusti 2011

Din ryggrad

Alla kotorna i ryggen har förbindelse till nervbanor i kroppen.
Om nerverna som utgår ifrån ryggraden är störda pga förskjutningar
kan olika symtom och sjukdomstillstånd uppstå.

Ger bara några exempel:
Om tex 7.e halskotan ligger fel kan det uppstå besvär med handled-
armbåge och den påverkar även sköldkörteln.
6:e (rygg)  besvär som magkatarr, matsmältningsbesvär
8:e            besvär som ger nedsatt motståndskraft påverkar mjälten.
9:e            binjurebesvär och allergier

Jag fick en gång en kvinnlig patient till mig som när jag gav henne massage
så upptäckte jag att 3:e rygg kotan låg fel. Nerverna från den går till
hjärtat. Så jag frågade henne om hon hade besvär med hjärtat.
Hon sa att så var fallet. Läkaren kunde inte hitta nåt fel på hennes hjärta.
Men gav henne ändå hjärtmedicin.
Jag manipulerade kotan så att den la sig till rätta. Nästa gång hon kom på
besök så hade hon inga besvär och behövde inte heller ta några piller.

Men det kan även va så långt ner som till fötterna som gör att man har ont i ryggen.
En manlig patient kom till mig och hade ständigt ont i ryggen. Efter undersökning
så förstod jag att det inte satt där. För han hade en rak o fin ryggrad.
Så kollade hans fötter. Skickade honom till en skoaffär där han köpte inlägg till
skorna. (bla "pilotter") Sen va allt bra.
Vill du veta mer så fråga gärna.
Det är som i ett "elsystem" är det glapp någonstans kan det ställa till med
oanade problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar