Om mig

Hej! Jag heter Elisabet Jonsson och har jobbat som homiatriker i 14 år. Utbildningen var på på 4 år. Där jag studerade basmedicin, invärtes medicin, anatomi osv. I min praktik har jag använt mig utav Ögondiagnostik, Zonterapi, Massage, Vitamin och mineral terapi, Och akupunktur. Homiatriker syftar till en HELHETSYN och en läkekonst som behandlar HELA människan och inte enstaka sjukdommar och symtom. Ni är välkommna att fråga om råd! Vill ni skicka in en bild på ditt öga så går det bra. Utefter den bilden gör jag en analys och kan hjälpa er med symtom, besvär, eller förhindra sjukdommar. Jag kommer ge er tips och råd här på bloggen. Ni kommer få mer information vad olika behandlingar innebär, eller få tips och råd. Så hjärtligt välkomna med frågor, så ska jag försöka ge svar. Kom mer än gärna med förslag på vad ni skulle vilja läsa om, och hör gärna av er om det är något ni undrar eller skulle behöva hjälp med!

måndag 10 oktober 2011

Candida, vår folksjukdom

Candida
Candida Albicans är en vanlig jästsvamp som vi alla har mer eller mindre
i våra kroppar.Den lever i tarmfloran, och städar upp det som inte är bra
för oss. När vi har för många gifter i kroppen omvandlas den till en
aggressiv form. Då tar den sig ut genom tarmväggen o ut i blodomloppet.
Det är då man får olika diffusa symtom.

Extrem trötthet, klåda i underlivet, hårbotten, psoriasis o klådan kan vara
var som helst på kroppen.

Besvär med magen allt ifrån uppsvullen mage till förstoppning (hemorrojder)
Urinträngningar, sveda vid urinering.

Dåligt minne, koncentrationssvårigheter, depression och apati.

Led och muskelvärk är också vanliga.

Ja listan kan göras hur lång som helst.

Man kan tyvärr inte "svälta" ut candida. Faktum är att candida redan
berövar kroppen på så mkt näring att kroppen redan svälter.
Och den frodas ännu mer ju mer socker, vitt mjöl osv man äter.

Man kan göra en hårmineralanalys för att ta reda på om man
har Candida och vad man kan göra för att få bort det.

Gå in på http://www.alternativet.com/
http://www.halsosidorna.se/

Bakteriedödande:
Tranbär, olivolja, vitlök, te av malört, valnötsolja, papaya och kryddnejlika
ät och inta detta flera ggr per dag under en månads tid

och undvik socker, snabba kolhydrater, mjöl,alkohol,jäst ,youghurt och
svamp.

Och ät i stället grönsaker, grova sädesprodukter, så som
råg, havre, korn, hirs, bovete och nötter

Och som vanligt får du gärna höra av dig till mig.
Lycka till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar